۸ آبان ۱۳۹۸، ۸:۵۷

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خبرداد:

۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار جهت ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس

۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار جهت ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس

بیرجند- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۲ میلیارد تومان از ابتدای سال ابلاغ اعتبار در زمینه ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس داشته‌ایم.

محمدرضا بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در خراسان‌جنوبی تا پایان آبان‌ماه سال جاری، بخاری نفتی از مدارسی که علمک گاز در آن مدرسه نصب شده، حذف می‌گردد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی ۹۰۰ کلاس درس با شرایط حذف بخاری نفتی را داشته‌ایم(داشتن علمک گاز) که در بخش عمده‌ای از آنان این حذف صورت گرفته و تنها در تعدادی از مدارس طبس باقی مانده است.

بیکی با بیان اینکه بیشتر مدارسی که در سال جاری بخاری نفتی از آن حذف شده است مدارس روستایی و مناطق محروم در شهرستان‌هایی چون درمیان و سربیشه بوده است، ادامه داد: به عنوان مثال تنها در درمیان در ۲۰۰ کلاس درس کار حذف بخاری نفتی را اجرایی کردیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی در سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار در زمینه ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس داشته‌ایم که بتوانیم برنامه‌ها را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به جرأت می‌توان گفت مدرسه دولتی در خراسان‌جنوبی وجود ندارد که برای سیستم گرمایشی خود از بخاری غیر استاندارد و غیر ایمن استفاده کند.

بیکی ادامه‌داد: در مدارس غیرانتفاعی و مهدهای کودک نیز از سال گذشته به شدت پیگیر بحث ایمنی سیستم گرمایشی آن هستیم که این روند در سال تحصیلی جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: مدارس غیرانتفاعی و مهدهای کودک به هیچ وجه اجازه استفاده از والر و تیوست ندارند و در صورت مشاهده استفاده از چنین وسائل غیر ایمنی برخورد خواهد شد.

کد خبر 4757392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha